Czy masz zadatki na copywritera? Jak to sprawdzić?

Praca copywritera dla wielu osób jest pracą marzeń. Gdy ktoś nie wie dokładnie, na czym ona polega, uważa, że jest to siedzenie przed komputerem i walenie w klawiaturę. W rzeczywistości jednak copywriter to twórca profesjonalnych przekazów reklamowych. Musi umieć nie tylko doskonale pisać i operować słowem, ale również znać się na marketingu, reklamie, promocji czy przekazach perswazyjnych.

Aby zrobić karierę w copywritingu, trzeba najpierw zdobyć doświadczenie i umiejętności. Podstawą do pracy w tej branży jest doskonała znajomość języka polskiego, pisowni, świetne operowanie słowem, kreatywność, otwarty umysł oraz wiele ciekawych pomysłów. Ale to dopiero początek. Copywriter musi również zdobyć wiele innych umiejętności. Przydadzą się więc studia dziennikarskie, polonistyczne, marketingowe lub specjalistyczne kursy, które pozwalają na zdobycie w krótkim czasie dodatkowych umiejętności.

Jak sprawdzić, czy sobie poradzisz?

Jeśli chcesz zostać copywriterem i dobrze zarabiać na tworzeniu przekazów reklamowych, na początku warto sprawdzić, czy w ogóle masz ku temu predyspozycje, umiejętności i jesteś w stanie poradzić sobie w tym zawodzie. Dobrym pomysłem jest próba tworzenia reklamowych treści dla wybranych produktów. Można również próbować zdobywać pierwsze zlecenia na portalach dla copywriterów. Osoby początkujące często konkurują dosyć niskimi stawkami. W ten sposób mogą nie tylko zdobyć pierwsze zawodowe zadania, ale również mają możliwość sprawdzenia, czy współpraca z klientem jest czymś, co faktycznie chcieliby robić w przyszłości. Jeśli pisanie nie jest naszym ulubionym zajęciem i mamy problemy z wykrzesaniem z siebie jakichkolwiek pokładów kreatywności, lepiej jest od razu poszukać sobie innego zajęcia. Copywriting jest dla osób cierpliwych, kreatywnych, ale również sumiennych i terminowych. Trzeba bowiem pilnować terminów dostarczania tekstów i zawsze być na bieżąco z odpowiadaniem na maile klientów.

A może branża IT?

Dobrym rozwiązaniem dla osób, które chciałyby pracować przy komputerze z poziomy własnego domu, może być też działanie w branży IT. Oferty pracy IT można znaleźć praktycznie na wszystkich portalach i serwisach ogłoszeniowych. Praca w IT pozwala pracować na samozatrudnieniu, świadczyć usługi przez internet, bez wychodzenia z domu. Jednak podobnie, jak w przypadku copywritingu, IT również wymaga predyspozycji, umiejętności, kwalifikacji i doświadczenia zawodowego. Aby pracować w branży IT, trzeba przede wszystkim skończyć studia informatyczne, zadbać o dodatkowe dokształcanie, kursy i szkolenia. Branża IT jest wyjątkowo wymagająca, nieustannie się zmienia i rozwija. Bazowanie na wiedzy zdobytej jakiś czas temu może być niewłaściwe, bo po kilku latach może się okazać, że będziemy daleko za innymi osobami z branży. Nieustanny rozwój jest jednak wpisany w wiele innych zawodów, trzeba więc mieć tego świadomość praktycznie w każdej innej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *