Dzień z życia marketingowca – jak zmienił się podczas pandemii?

Marketingowcy w czasach pandemii, podobnie jak przedstawiciele wielu innych branż, musieli nieco przeorganizować swój codzienny rytm pracy. Izolacja społeczna i nakładane obostrzenia wymusiły wypracowanie sobie zupełnie innych standardów pracy. Jednym z najważniejszych elementów tej nowej rzeczywistości było przejście na pracę zdalną.

Agencje reklamowe i firmy zajmujące się marketingiem mają tę zaletę, że ich pracę można wykonywać niekoniecznie w siedzibach czy firmowych biurkach. Większość pracowników tego rodzaju agencji pracuje więc zdalnie, a ich kreatywność związana jest przede wszystkim z tym, jak są w stanie zorganizować sobie pracę z poziomu domu. Okazuje się jednak, że niekoniecznie trzeba być codziennie w firmie, aby dobrze wykonywać swoje obowiązki zawodowe. Marketingowcy z poziomu domu są tak samo skuteczni jak wtedy, gdy pracowali bezpośrednio w firmie. Siłą ich sukcesu jest znajomość nowoczesnych rozwiązań, które pomagają w codziennej pracy.

Nowoczesne narzędzia do komunikacji

Osoby pracujące w firmach marketingowych na co dzień korzystają z nowoczesnych narzędzi, które ułatwiają komunikację z klientami. Nie jest dla nich żadną nowością zorganizowanie spotkania na Zoomie czy Teamsie albo innej platformie do telekonferencji. Marketingowcy są przyzwyczajeni do tego, by na co dzień właśnie w takiej formie komunikować się z tymi klientami, z którymi nie mogą się spotkać osobiście. A więc już na samym starcie pracy zdalnej mieli nieporównywalnie lepiej od pracowników tych branż, dla których nowoczesna komunikacja i telekonferencje były zupełną nowością. Z poziomu domu można równie dobrze realizować strategie marketingowe, komunikować się z klientami, rozmawiać ze współpracownikami czy planować rozłożone w czasie działania. Także wiele reklam i działań promocyjnych można realizować bez wychodzenia z domu. Dotyczy to głównie reklamy w wirtualnej przestrzeni, która obecnie jest jedną z najczęściej wybieranych form promocji.

Nieco trudniej z reklamą tradycyjną

Nieco trudniej mają ci marketingowcy, którzy na co dzień zajmują się reklamą w jej tradycyjnym wydaniu, a więc przygotowywaniem banerów, szyldów, plakatów, neonów, billboardów, oklejaniem samochodów, witryn, projektowaniem i drukowaniem ulotek, katalogów, folderów czy kalendarzy. W och przypadku jedynie część pracy można wykonywać zdalnie. Kasetony reklamowe, szyldy i banery wymagają wykonania w drukarni czy zakładzie produkcyjnym. Osoby, które zajmują się planowaniem mogą jednak bez problemu przesyłać materiały od projektanta do wykonawcy, oczywiście po uprzednim zatwierdzeniu ich przez klienta. Bycie marketingowcem w czasach pandemii nie wymaga więc znacznego przeorganizowania codziennego życia, nie trzeba też obawiać się utraty zatrudnienia. W czasach kryzysu firmy bowiem muszą podejmować wręcz zdwojone wysiłki, aby utrzymać się na rynku, być lepszymi od konkurencji i szybciej docierać do potencjalnych klientów. Można więc z całą pewnością stwierdzić, że w najbliższym czasie pracy dla marketingowców na pewno nie zabraknie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *