Korzystanie z hulajnóg elektrycznych – jak to wygląda w praktyce?

Elektryczne hulajnogi są mniej kosztowne, dzięki czemu koszty początkowe są bardziej przystępne i to nie tylko korzyść dla użytkownika końcowego, ale są też traktowane jako mniej ryzykowne przedsięwzięcie biznesowe. Jednym z ważnych kosztów początkowych, o którym należy pamiętać, jest zespół i technologia odpowiedzialna za operacje. Jeśli zespół jest kompetentny, a technologia łatwa do zainstalowania, operacja udostępniania elektrycznej hulajnogi staje się znacznie bardziej opłacalna. Bonus: jeśli technologia jest zainstalowana na poziomie dostawcy, przygotowanie się do uruchomienia staje się jeszcze łatwiejsze.

Koszty bieżące związane z prowadzeniem serwisu udostępniającego e-hulajnogi można oszacować:

  • utrzymanie,

  • wymiana część,

  • ubezpieczenie środka trwałego

Wszystkiena niskim poziomie, dzięki czemu posiadanie dużej floty hulajnóg elektrycznych takich jak SPEEDWAY 4 MINI PRO jest możliwe do zarządzania. Ponadto członkowie struktury cenowej płacą w usłudze udostępniania hulajnogi są podobni do stawek za wspólne użytkowanie samochodu, co oznacza, że operatorzy będą cieszyć się zdrowszą marżą zysku.

Analiza rynku

Biorąc pod uwagę te cechy usług udostępniania hulajnóg elektrycznych, nic dziwnego, że prosperowały one w miastach, które już przyjęły usługi tego rodzaju. W wielu miastach jednokierunkowa wymiana samochodów istnieje od 2011 r. i nadal utrzymuje stałe wykorzystanie. To, co sprawia, że ​​te systemy udostępniania są skuteczne, jest prawdopodobnie podobne między podobnymi usługami i miastami – miasto jest gęste, transport publiczny jest dostępny, a posiadanie pojazdu nie jest preferowane.

Niemniej jednak widać, że hulajnoga rozwija się również poza Europą, a jej obecność rośnie w USA, Meksyku i na Tajwanie (!). Jeśli ponownie porównamy udostępnianie hulajnóg i wspólne korzystanie z samochodów, Europa przewodziła rozwojowi usług udostępniania samochodów wiele lat przed wejściem do Ameryki Północnej. Kraje takie jak Niemcy i Francja są świetnymi miejscami do testowania różnych modeli biznesowych, schematów cenowych i innych aspektów wspólnej usługi mobilności. Jak wspomniano wcześniej, gęstość i koncentracja na są świetnymi polami testowymi do określenia, w jaki sposób wspólna mobilność może służyć również innym rynkom.

Teraz, gdy udostępnianie hulajnóg zaczyna dojrzewać na niektórych rynkach, nadszedł czas, aby inne miasta przyjęły również tę nową formę wspólnej mobilności. W Europie Południowej używanie hulajnóg prywatnych jest powszechne, co czyni to atrakcyjnym jako niewykorzystany rynek, ponieważ ludzie już akceptują e-hulajnogi i wiedzą, jak z nich korzystać. Przeszkoda do pokonania w tym przypadku byłaby podobna do miasta zależnego od samochodu: jak przekonać ludzi do korzyści dzielenia się, gdy posiadanie własnej hulajnogi elektrycznej jest równie pociągające – tym bardziej że ceny są coraz bardziej przystępne.

Jeśli chcesz się o tym przekonać – spójrz na hulajnogi-ranking.pl. To bardzo interesujące źródło informacji na temat e-hulajnóg i warto się z tym zapoznać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *