Mięśnie rosną, gdy są uszkodzone: prawda czy mit?

Jeśli chodzi o zwiększenie rozmiaru lub siły mięśni, prawdopodobnie powiedziano ci, że podnoszenie ciężarów rozkłada mięsień, który następnie staje się silniejszy lub większy w wyniku procesu regeneracji. Ale czy to naprawdę prawda, czy po prostu kolejny z popularnych mitów na temat siłowni, przekazywanych od bardziej doświadczonych weteranów do początkujących?

Cóż, w przeciwieństwie do wielu popularnych mitów o siłowniach, twierdzenie to opiera się na faktach, ponieważ trening siłowy do momentu zmęczenia rzeczywiście powoduje uszkodzenie mięśni. W szczególności uszkodzenie to występuje w białkach zawierających włókna mięśniowe. Mięśnie to wiązki pojedynczych włókien owinięte w powięź i tkankę łączną. Najmniejszymi składnikami włókien mięśniowych są mikrofilamenty z białka:

  • aktyny
  • miozyny

Teoria przesuwających się włókien sugeruje, że aktyna i miozyna nakładają się na siebie, a kiedy otrzymują sygnał z centralnego układu nerwowego, aby się skurczyć, przesuwają się one względem siebie, tworząc wytwarzające siłę działanie skracające mięśnie.

Istnieją dwa rodzaje przeciążeń, które mogą stymulować wzrost mięśni: metaboliczny i mechaniczny. Przeciążenie metaboliczne odnosi się do ilości pracy, którą wykonuje mięsień, która wyczerpuje dostępne zasoby energii. Gdy mięsień jest wielokrotnie ćwiczony do momentu zmęczenia, komórki mięśniowe dostosowują się do przechowywania większej ilości glikogenu jako paliwa. Ponieważ 1 gram glikogenu może pomieścić do 3 gramów wody, gdy mięsień magazynuje więcej glikogenu, może zwiększyć swój rozmiar z powodu dodatkowego glikogenu i dołączonej wody.

Białko i jego rola w budowie mięśni

Przeciążenie mechaniczne odnosi się do uszkodzenia strukturalnego, które występuje w filamentach białkowych aktyna-miozyna w wyniku intensywnych ćwiczeń, takich jak podnoszenie ciężarów. Uszkodzenie mięśni inicjuje proces naprawy, w którym niektóre hormony wraz z białkiem makroskładników odżywczych syntetyzują nowe komórki satelitarne, które służą do naprawy uszkodzonych włókien mięśniowych. Innymi słowy, rolą białka jest pomoc w naprawie tkanek uszkodzonych przez wysiłek fizyczny i dlatego dobra odżywka na regeneracje mięśni zawiera je w sobie.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się kilku rzeczy na temat roli białka w utrzymywaniu ciała podczas i po wysiłku.

W ludzkim ciele białka są podstawowymi elementami strukturalnymi komórek i spełniają kilka różnych zadań. Podstawową funkcją białka spożywanego w diecie jest budowanie i naprawa komórek, w tym komórek mięśniowych uszkodzonych podczas ćwiczeń do momentu chwilowego zmęczenia. Dodatkowe role białek pokarmowych w organizmie obejmują transport komórek, służących jako enzymy wspierające różne funkcje fizjologiczne i działające jako hormony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *