internet dolnośląskie

Czego szukać dla firmy podczas wyboru dostawcy usług internetowych?

Przy tak dużej liczbie dostawców usług internetowych oferujących szeroką gamę ofert, wybór najlepszego Internetu dla Twojej firmy może być wyzwaniem. Aby podjąć najlepszą decyzję, polecamy ten artykuł jako pomoc do wyboru dostawcy usług internetowych, co szybko pomoże Ci uzyskać informacje na temat biznesowej łączności szerokopasmowej.

Sieci współdzielone a sieci dedykowane

Zanim zagłębisz się w opcje Internetu dla swojej firmy, upewnij się, że patrzysz na plany skierowane specjalnie do małych firm lub przedsiębiorstw, a nie do Internetu w domach. Gdy już znajdziesz się na właściwej ścieżce, musisz rozważyć, jakiego rodzaju sieci potrzebujesz: współdzielonej czy dedykowanej.

Sieć współdzielona

Sieć ta ma zasadniczo te same funkcje, co Internet w domach, z wyjątkiem tego, że jest oznaczona jako Internet biznesowy. Dzielisz przepustowość z innymi użytkownikami w obszarze swojego dostawcy Internetu. Najpopularniejsze typy sieci współdzielonych wykorzystują połączenia:

• DSL,
• kablowe,
• współdzielone światłowody,
• bezprzewodowe,
• satelitarne.

Chociaż jest to najbardziej opłacalny wybór, szczególnie dla małych firm, nie zapewnia najlepszych prędkości. Możesz także napotkać typowe problemy z wydajnością sieci udostępnionej, takie jak opóźnienia.

Z drugiej strony firmy korzystające z VoIP, wideokonferencji i zaawansowanych usług w chmurze będą potrzebować Internetu wyższej klasy, czyli usługi „gwarantowanej wydajności”. Ponieważ łączność gwarantuje stałą zgodność z określonymi parametrami na podstawie umowy o poziomie usług, konieczna jest solidniejsza sieć wspierana przez bardziej responsywny zespół. W rezultacie opłaty są wyższe.

Internet klasy biznesowej, komercyjnej i korporacyjnej może być również używany do opisu usług o gwarantowanej wydajności. Najpopularniejsze typy połączeń to światłowodowe, miedziane i stacjonarne połączenia bezprzewodowe, ale nie należy mylić prawdziwego światłowodu z usługami hybrydowymi, w których szkielet światłowodowy łączy się z liniami kablowymi lub telefonicznymi, zapewniając łączność ostatniej mili z biurem. Jeśli jest to usługa światłowodowa klasy komercyjnej, światłowód będzie wykorzystywany na całej drodze do Twojego biura.

Prędkości, których potrzebujesz

Nawet dla najbardziej doświadczonego menedżera IT wybór odpowiedniej przepustowości dla firmy może być wyzwaniem. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zdecydujesz się na za dużo lub za mało. Prawie każdy to robi. Nawet jeśli dzisiaj dokonasz właściwego wyboru z pomocą stron takich jak https://testujpredkosc.pl/speedtest potrzeby Twojego biznesu mogą zmienić się za sześć miesięcy. Ponadto może być konieczne podwojenie przepustowości, aby zapewnić najlepszą jakość usługi w porównaniu z usługą gwarantowaną, aby zabezpieczyć się przed okresami spadku przepustowości danych.

Usługi konsumenckie, takie jak internet kablowy i DSL, zazwyczaj mówią o przepustowości transmisji danych w kategoriach prędkości, np. „najszybsza prędkość Internetu w Twojej okolicy”. Rzeczywistość jest taka, że pakiety danych przemieszczają się z tą samą prędkością. Kiedy więc słyszysz, że dostawca usług internetowych oferuje na przykład gigabitową prędkość, tak naprawdę kupujesz gigabitową przepustowość. Im większa przepustowość, tym więcej danych można przesłać jednocześnie.

Na przykład poczta e-mail, wyszukiwanie w Internecie i głos nie wymagają dużej przepustowości. Problemy z przepustowością obejmują wideo (wideokonferencje, nadzór wideo lub transmisje sportowe i wiadomości pracowników), przesyłanie dużych plików, niezawodne usługi w chmurze i strumieniowe przesyłanie muzyki. Chociaż liczba pracowników w pewnym stopniu wskazuje na przepustowość, tak naprawdę kluczowym czynnikiem jest:

• rodzaj używanych aplikacji
• ilość przesyłanych danych.

Większość małych firm wymagających usług klasy biznesowej (np. korzystania z VoIP i niektórych aplikacji w chmurze oprócz poczty e-mail) powinna czuć się komfortowo, zaczynając od połączenia o szybkości 10–25 Mb/s. Jeśli jednak zaczniesz współpracować online, przesyłać strumieniowo lub udostępniać hosting, możesz z łatwością zwiększyć zapotrzebowanie do 100–150 Mb/s, a nawet gigabitów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *