Przed pojawieniem się Internetu firma musiała wydać duże pieniądze na reklamę swoich produktów i usług za pośrednictwem tradycyjnego medium telewizji, radia i gazet. Sprzedaż od drzwi do drzwi i fizyczna dystrybucja ulotek były również powszechną strategią marketingową. Pojawienie się Internetu i mediów społecznościowych pozwoliło przedsiębiorstwom dotrzeć do grupy docelowej bardziej efektywnie i przy znacznie niższych kosztach.
W świecie kryptowalut nowa i nowatorska forma marketingu przyciąga wiele uwagi. To nowe zjawisko nazywa się „airdropem”.
Co to jest Airdrop?
Airdrop to proces dystrybucji monet lub tokenów na dużą liczbę adresów portfela kryptowalut bez żadnych kosztów. To nic innego jak swoistego rodzaju darmowa gotówka.
Airdrop jest po prostu sposobem na:
-
promocję projektów kryptowalutowych
-
zwiększenie świadomości marki poprzez dystrybucję ich rodzimych monet.
Aby zachęcić uczestników, zwykle są oni zobowiązani do wykonania pewnych trywialnych zadań, zanim zostaną zakwalifikowani do Airdropa. Zadania te mogą obejmować dołączenie do grupy lub promowanie projektu za pośrednictwem mediów społecznościowych. Czasami nie jest potrzebny żaden wysiłek – uczestnicy mogą się automatycznie zakwalifikować, jeśli posiadają określoną ilość Bitcoinów (BTC) lub Ethereum (ETH). Jest to sytuacja korzystna dla wszystkich zainteresowanych; uczestnicy otrzymują bezpłatne monety, podczas gdy projekt emitujący korzysta ze zwiększonego brandingu i zainteresowania społeczności.
Powody dla których pojawiają się Airdropy
Projekty kryptowalut mogą zdecydować się na airdropy z różnych powodów, które obejmują np. kreowanie świadomości: Przy ponad 1800 monetach i wielu innych, trudno zauważyć na tym bardzo zatłoczonym rynku. Zrzut jest świetną strategią marketingową, która może przyciągnąć dużą uwagę i świadomość do projektu. Z większym zainteresowaniem nowi użytkownicy mogą zachęcić do dalszej eksploracji projektu, jeśli zainteresują ich aktualne airdropy, jakie dostaną.
Natychmiastowe wyrównanie zainteresowań dla tych, którzy otrzymują bezpłatne airdropy też jest powodem. Odbiorcy zwróciliby większą uwagę na projekt, ponieważ sukces projektu jest równoznaczny ze wzrostem wartości monety.
Alternatywny mechanizm – to kolejna przyczyna. Ponieważ początkowe oferty monet (ICO) są zakazane w niektórych krajach, airdropy to alternatywny sposób, dzięki któremu osoby w takich krajach mogą mieć dostęp do tych monet.
Dowód uznania: w przypadku bardzo popularnych projektów kryptowalutowych opinia publiczna może nie mieć szansy na udział w publicznym ICO (i zdobycie rodzimych monet), jeśli projekt zgromadził zamierzony kapitał od prywatnych inwestorów. Aby wyrazić wdzięczność wobec społeczności i sprzyjać integracji, projekt zorganizuje airdropy dla jego zwolenników.
Sprawiedliwy podział żetonów – ważną cechą decentralizacji open source jest zapewnienie równych warunków dla wszystkich uczestników i usunięcie wszelkich nierówności, które mogą dawać nieuczciwą przewagę innym. Airdrop jest sprawiedliwym mechanizmem ułatwiającym włączenie w rozproszoną sieć użytkowników.