Abstrakcyjne pomysły Szczecinian na reklamę i marketing

Aby reklama była skuteczna, bardzo często trzeba wychodzić poza utarte ramy i schematy. Tradycyjne reklamy reklamowe i powszechne formy przekazu nie zawsze się sprawdzają. konsumenci są do nich tak przyzwyczajeni, że po prostu ich nie zauważają. Dotyczy to przede wszystkim billboardów, plakatów czy innych form reklamy zewnętrznej. Im więcej ich jest na każdym kroku, tym zdecydowanie mniejsze mają pole rażenia. Nie mają już bowiem większego wpływu na konsumentów i ich decyzje zakupowe.

Firmy w Szczecinie, które chcą się wyróżnić w tłumie i stworzyć nieszablonową reklamę, muszą podejmować wiele działań, aby ich kampanie reklamowe przynosiły skutek w postaci zwiększonego zainteresowana produktami czy usługami oferowanymi przez przedsiębiorstwo. Gdy plakaty czy banery nie działają, trzeba sięgać po inne formy przekazu. Dobrym rozwiązaniem mogą być ciekawe obrazy na płótnie, które już na pierwszy rzut oka prezentują się nieco inaczej niż tradycyjne plakaty. Obrazy na płótnie przyciągają spojrzenia i sprawiają, że taka reklama będzie zdecydowanie bardziej zauważona i zapamiętana niż zwykły plakat reklamowy.

Obrazy jako nośniki reklamowe

Aby obrazy na płótnie sprawdziły się jako nośnik reklamowy, muszą być odpowiednio zaprojektowane i zrealizowane, a następnie powieszone w takich miejscach, a których będą miały największą siłę rażenia. Obraz powinien być efektowny, zaskakujący, prezentować cos zupełnie nowego i przyciągać spojrzenia. Jeśli zmienimy jedynie formę materiału, a całą grafikę zostawmy taką samą, raczej obraz nie sprawdzi się, gdyż na pierwszy rzut oka może nawet nie być widać różnicy. Jeśli więc zależy nam na kreatywnej i nowoczesnej reklamie, warto skorzystać z pomocy grafika czy plastyka, który stworzy obrazy reklamowe, będące prawdziwymi dziełami sztuki użytkowej. Przecież dzieła sztuki niekoniecznie muszą wisieć w galeriach czy muzeach. Doskonale prezentują się także w przestrzeni publicznej jako nośniki reklamowe.

Każdą kampanię trzeba dobrze zaplanować

Planując kampanie reklamowe warto mieć świadomość, że to wymagające zadanie, które nie zawsze zakończy się sukcesem. Reklama, która w przypadku jednej marki znacznie zwiększa sprzedaż i przyciąga klientów, może w przypadku innej marki być totalnie niezauważona i nie mieć żadnego wpływu nie tylko na sprzedaż, ale również na rozpoznawalność marki. Warto więc narzędzia i strategie marketingowe dopasowywać indywidualnie do potrzeb konkretnego produktu i dbać o właściwe formy i sposoby przekazu. Owszem, w dzisiejszych czasach największą siłę rażenia mają działania reklamowe i promocyjne, które są prowadzone w sieci. Nie oznacza to jednak, że tradycyjne formy przekazu całkowicie odeszły do lamusa i nie powinny być wcale wykorzystywane. Wręcz przeciwnie, tradycyjna reklama zewnętrzna nadal ma rację bytu i może zwiększyć sprzedaż i przynieść pozytywne efekty. Musi być jednak odpowiednio zaplanowana i wykonana z dbałością o najdrobniejsze detale. Jeśli planujemy billboardy i plakaty, muszą być one takie, by na głowę biły konkurencję i zapadały w pamięć już po pierwszym zerknięciu na nie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *