Zaczekaj! Nie pisz kolejnego maila po angielsku, dopóki tego nie przeczytasz! Blogi, Facebook, Twitter i inne media społecznościowe są niczym szczególnym. Są w końcu przeznaczone dla twoich przyjaciół i rodziny. Ale łatwo jest zapomnieć o jednej rzeczy: o formie profesjonalnych e-maili.
Jeśli zastosujesz się do tych prostych zasad dotyczących profesjonalnych e-maili w języku angielskim, za każdym razem zrobisz dobre wrażenie.
Kiedy wysyłasz e-maila do swojego najlepszego przyjaciela z pracy lub mamy, w 100% możesz być swobodny i nieformalny.
Ale co z tym, kiedy piszesz do:
-
anglojęzycznego szefa
-
nowego międzynarodowego klienta, któremu chcesz zaimponować
-
profesora lub nauczyciela angielskiego
-
menadżer ds. Zasobów Ludzkich o nowej ofercie pracy w firmie anglojęzycznej
-
pracodawcy za granicą o rozmowie kwalifikacyjnej
W każdej z tych sytuacji potrzebny jest profesjonalnie napisany e-mail w języku angielskim.
Dlaczego to jest takie ważne? Twoje e-maile cię reprezentują. To, co mówisz i jak piszesz, daje o tobie wrażenie. Z pewnymi błędami możesz wydawać się niegrzeczny, agresywny lub nawet… głupi. Z innymi możesz wydawać się młodym nastolatkiem lub osobą, która się zbyt spoufala. Ale dzięki profesjonalnej stylistyce e-mailowej będziesz właśnie profesjonalny. I, co najważniejsze, kurs angielski biznesowy warszawa pozwoli Ci być pewnym siebie w wysyłanych e-mailach. Będziesz wtedy czuł się dobrze przy pisaniu ich – bo wiesz, że piszesz świetne, profesjonalne e-maile po angielsku.
Kilka zasad pisania profesjonalnych wiadomości e-mail w języku angielskim
Tak, e-maile są bardziej nieformalne niż listy biznesowe. Ale wciąż istnieją zasady dotyczące profesjonalnego e-maila. Zwłaszcza w anglojęzycznym świecie biznesowym i zawodowym. Etykieta e-mail może zmieniać się z jednej kultury na inną i z jednego języka na inny. Dzisiaj dowiesz się dokładnie, czego potrzebujesz do profesjonalnej wiadomości e-mail napisanej w języku angielskim.
Zawsze używaj tematu
Temat jest pierwszą rzeczą, którą zobaczy czytelnik. Chcesz, aby Twój temat był zwięzły (jasny i krótki). To jest Twoja szansa, aby przyciągnąć uwagę czytelnika. Pomaga też czytelnikowi natychmiast wiedzieć, o czym jest twoja wiadomość.
Bez czytelnego tematu Twój czytelnik może nie być zainteresowany tym, co jest w środku. I możliwe, że tego nie przeczyta.
Przykłady tematów:
-
Data spotkania została zmieniona.
-
Pytanie o konferencję.
-
Czy możemy się spotkać w poniedziałek?
-
Sugestia do prezentacji.
Użyj profesjonalnego powitania
Zawsze zaczynaj od powitania. Jeśli zaczniesz bez powitania, czytelnik natychmiast to zauważy. E-mail bez powitania lub z pozdrowieniami, które są zbyt nieformalne, wydaje się nieuprzejmy i zbyt swobodny. W mejlu unikaj długich, skomplikowanych zdań. Nie pisz kilku długich akapitów.
Używaj punktorów do wyróżnienia ważnych szczegółów lub list.
To pomoże Twojemu czytelnikowi natychmiast zidentyfikować ważne informacje. Większość ludzi jest zajęta i szybko czytają e-maile. Niech więc zdania będą zwięzłe, gramatyka prosta, a akapity krótkie.