Z czym się „je” SEO?

SEO, SEO, SEO… każdy, kto chociaż trochę interesuje się Internetem, a przede wszystkim próbuje zaistnieć w sieci, słyszał o SEO. Jednak nie wszyscy wiedzą, co to jest SEO, gdzie się je stosuje i przede wszystkim dlaczego bez SEO nie ma biznesu online. Z czym więc się to je?

Zacznijmy od definicji

SEO, czyli inaczej Search Engine Optimization jest działaniem nastawionym na proces. Celem tego swoistego procesu jest przede wszystkim polepszenie pozycji strony internetowej w tak zwanych naturalnych lub organicznych wynikach wyszukiwania. Najprościej rzecz – ujmując – SEO zwiększa popularność danej witryny internetowej w sieci. Dlaczego? Ponieważ internauci najczęściej szukają docelowych rozwiązań w pierwszych 10 – 20 wynikach wyszukiwania i o te wyniki, czyli listę stron, jakie wskazuje wyszukiwarka – tu się sprawa rozchodzi.

Co nam daje SEO?

Bez SEO tak naprawdę nie istnieje się w sieci. Warto więc pamiętać, że zajęcie pierwszych miejsc na listach wyszukiwania – jest to tak zwane SERP – Search Engine Result Page – umożliwia zwiększenie ruchu na stronie docelowej, czyli witryna zyskuje większą popularność. To przekłada się proporcjonalnie na wzrost liczby wejść, zwiększenie popularności określonej marki, a co za tym idzie – zdecydowanie rośnie nam dochód ze sprzedaży unikalnego produktu lub konkretnych usług. SEO to nic innego jak optymalizacja strony WWW w wyszukiwarkach internetowych. Nie należy jednak mylić tego procesu z samym pozycjonowaniem witryn.

SEO a pozycjonowanie stron www

Zagranicą SEO jest tożsamym pojęciem co pozycjonowanie. Na polskim rynku SEO obejmuje działania, które polegają przede wszystkim na wprowadzeniu poprawek na konkretnej stronie. A dopiero te ważne poprawki oraz kolejne pozyskanie odpowiednich linków określamy jako pozycjonowanie strony WWW.SEO można więc określić mianem swoistejstrategii marketingu internetowego. Zadaniem tej strategii jest przewidywanie działań wyszukiwarki, a także przeprowadzenie badań, w celu ustalenia rodzaju zapytań użytkowników (konkretne frazy)oraz określenie najważniejszych słów kluczowych. Optymalizacja witryny polega więc na opracowaniu unikalnych treści. Istotnym działaniem jest także edycjakodu witryny. Odpowiedni kod strony zwiększa jej znaczenie dla słów kluczowych. Poza tym poprzez działania SEO likwiduje się przeszkody, jakie się pojawiają podczas jej indeksowania przez wyszukiwarki.

SEO wczoraj i dzisiaj

SEO ciągle się rozwija i będzie rozwijało, dopóki będzie istniał Internet w niezmienionej formie. Dzisiaj nie polega już z tylko i wyłącznie na masowym upychaniu słów kluczowych na stronie i takim samym licznym pozyskiwaniu płatnych linków. Google wprowadziło wyspecjalizowane algorytmy, które wyłapują tego rodzaju niedozwolone działania, określane jako Black Hat SEO. Efektem – a nawet karą – jest wykluczenie witryny z indeksu, co po prostu oznacza jej brak w wynikach wyszukiwania. Dzisiejsze, nowoczesne SEO to tak naprawdę skomplikowany proces. Pożądane efekty uzyskuje się po opracowaniu odpowiedniej strategii działań na obszarze tak zwanego content marketingu, social mediów, czy działań marketingowych dedykowanych optymalizacji pod smartfony oraz tablety.

Zobacz również ofertę na pozycjonowanie stron internetowych na stronie https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *