Google zaindeksował już ponad 40 miliardów stron internetowych w Internecie. Czterdzieści. Miliardów.
Ogromna ilość treści, które się tam krążą, sprawia, że trudno uwierzyć, że zwykle szukamy potrzebnych informacji po wyszukaniu tematu. Powód? Ponieważ istnieją zasady dotyczące sposobu przechowywania, analizowania i prezentacji informacji w Internecie.
Mówiąc ogólnie, reguły wyszukiwarek wynagradzają treści, które dobrze mówią w dwóch językach:
- Język ludzi lub treści, które ludzie uznają za przydatne, oraz
- Język maszyn lub treść zoptymalizowana pod kątem algorytmów wyszukiwarek.
Musimy korzystać z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby powiedzieć wyszukiwarkom, jak interpretować i prezentować nasze treści. Odpowiadamy za optymalizację, aby pokazać wyszukiwarkom, co jest ważne.
Wewnętrzne linkowanie jest jednym z najprostszych sposobów integracji SEO z content marketingiem – porozmawiajmy więc o tym, jak i dlaczego. Natomiast, jeśli stwierdzisz, że ten temat naprawdę mocno Cię zainteresował – zaglądaj regularnie na stronę http://www.akademiawirtualna.pl/ gdzie znajdziesz całe mnóstwo przydatnych informacji.
Co to jest wewnętrzny link i dlaczego pomaga w strategii content marketingu?
Wewnętrzny link wygląda dokładnie tak: osadzony link do wewnętrznej treści. Jeśli więc link do strony docelowej znajduje się w poście na blogu lub stronie wydarzeń ze strony głównej, są to linki wewnętrzne.
SEO jest jak osadzanie sygnałów w treści, więc algorytmy wiedzą, co z tym zrobić. Pomyśl o wewnętrznych linkach jak o jednym z tych sygnałów. Łącząc się z istniejącą treścią, sygnalizujesz, że jest ona ważniejsza niż inne treści, z którymi nie masz połączenia.
Zasadniczo mówisz:
„Hej, Google, myślę, że ta treść jest bardzo pomocna, więc pomagam odwiedzającym w nawigacji do niej, włączając ten wewnętrzny link – dlatego jest ważniejsza niż inne rzeczy! Potraktuj to odpowiednio podczas prezentacji wyników wyszukiwania! ”
Gdy zgromadzisz wystarczającą liczbę wewnętrznych linków do określonego fragmentu treści, jest to jeden z czynników pomagających wyszukiwarkom w zwróceniu wyniku, który jest nieco wyższy niż w innych. Pomaga to w strategii marketingu treści na kilka głównych sposobów:
1. Informuje wyszukiwarki, że Twoja treść istnieje. To jest ważne. Początkujący SEO mogą nie zdawać sobie sprawy (a weterynarze SEO mogą zapomnieć), że wyszukiwarki nie wiedzą magicznie za każdym razem, gdy coś tworzysz i odpalasz w internecie. Wyszukiwarki działają „przeszukując” sieć jak pająki danych, przechodząc z jednego fragmentu treści do drugiego poprzez ścieżki linków. Jeśli nic nie łączy ze sobą treści wewnętrznych, wyszukiwarka może nie wiedzieć, że tam jest….
2. Pomaga nadać autorytet ważniejszym treściom. Jeśli używasz treści jako części strategii treści, wewnętrzne linki pomagają pokazywać wyszukiwarkom „Zobacz, to jest struktura witryny, do której dążę”, gdzie znajdują się najważniejsze artykuły i strony mają wiele linków prowadzących do nich.