Wybór przydatnego, przyciągającego wzrok produktu promocyjnego, który zostanie rozdany na następnych targach, to tylko jeden krok w skutecznej strategii. Jeśli chcesz, aby event był zakończony prawdziwym sukcesem, potrzebujesz czegoś więcej niż przedmiotu, który przyciąga uwagę. Podstawowa strategia targowa sprawia, że ludzie ustawiają się w kolejce na Twoim stoisku i dokonują zakupu podczas kolejnego wezwania do sprzedaży.
Gwarantowany sukces targowy
Dla marketerów B2B, osobiste wydarzenia, takie jak targi, są nadal najskuteczniejszą taktyką sprzedaży, przy czym 69 procent marketerów uważa tę taktykę za bardzo udaną. Jednak stworzenie doświadczenia, które przyciąga uczestników targów, nie jest tak łatwe . Wiesz na każdym targach są stoiska, które odnoszą ogromne sukcesy, przyciągając masę uczestników, podczas gdy inne otrzymują słabe natężenie ruchu. Możesz umieścić swój sukces na targach w poprzedniej kategorii, wykonując następujące kroki.
Plan, plan, plan
Jest to fundamentalny czynnik, na podstawie którego można zbudować impet na targach. Planowanie z dużym wyprzedzeniem przed wystawą pomaga zrobić coś więcej niż rezerwację lotów i hoteli dla swojego zespołu. Najlepsze praktyki planowania wykraczają daleko poza logistykę. Zanurz się w krokach, takich jak to, co zrobisz przed eventem , w jaki sposób zdobędziesz potencjalnych klientów, co zrobisz podczas show oraz jak śledzić potencjalnych klientów po wydarzeniu. Twój program powinien mieć dobrze opracowaną strategię sukcesu – w przeciwnym razie się nie powiedzie.
Podczas gdy twoje stoisko targowe działa jako centrum wydarzenia, rozważ przemówienie na jednej z głównych lub przełomowych sesji. Prelegenci podczas targów zyskują:
-
cenną platformę marketingową
-
szerszy dostęp do uczestników.
Bycie prelegentem zapewnia również wiarygodność, stanowiąc apel do Twojej firmy. Na targach uczestnicy szukają jakiegokolwiek czynnika, który wyróżnia wielu dostawców spośród których można wybierać. Jeśli chcesz być prelegentem, musisz zaplanować wcześniej, i zgłosić się przed wydarzeniem.
Wyznaczone cele
Jasne, że chcesz zdobyć potencjalnych klientów na wystawie – może to jednak nie być najlepsze wykorzystanie twoich zasobów. Na przykład, jeśli wprowadzasz nowy produkt, Twoja strategia powinna koncentrować się na budowaniu świadomości. Podejście zorientowane na sprzedaż będzie obejmowało pozyskiwanie perspektyw bogatych w cele budowy listy e-mail. Po prostu upewnij się, że znasz cel końcowy targów, a następnie zbuduj wokół niego swoją strategię. Kiedy te cele napędzają wydarzenie, będziesz w stanie zbudować wokół nich swoje planowanie wydarzeń.
Na długo przed targami zwiększ świadomość na temat wydarzenia. Poprowadź seminarium internetowe, wygeneruj serię postów w mediach społecznościowych i napisz komunikaty prasowe, aby docelowi odbiorcy wiedzieli, że tam będziesz. Możesz także pisać posty na blogu o tym wydarzeniu, pomagając odbiorcom w wyborze głównych mówców i sesji, a także poznać osoby w Twojej organizacji, które będą przemawiać, produkty, które prezentujesz na wystawie, oferowane rabaty, i tak dalej. Na koniec spójrz na gadżety reklamowe, jak pendrive z logo od mojpendrive.pl, które pomogą Ci osiągnąć wszystkie wyznaczone cele.