Przyjęcia urodzinowe dla dzieci to prężnie rozwijająca się nisza, niezależnie od tego, czy odbywają się w domu, czy w popularnym miejscu. Marki mają wiele do zaoferowania zarówno gospodarzom imprez, jak i gościom imprezowym, od kreatywnych przysług po zabawne prezenty, czy dekoracje urodzinowe dla dzieci i dorosłych, w zależności od tego, kogo urodziny są świętowane.
Imprezy urodzinowe dla dzieci – zmieniające się trendy
W branży uroczystości zawsze pojawiają się nowe trendy. Jednym z dominujących trendów jest przejście na technologię cyfrową. Coraz więcej organizatorów imprez decyduje się na zaplanowanie imprezy całkowicie online, od bezpłatnych zaproszeń i materiałów eksploatacyjnych po rezerwację miejsc i rozrywki. W ostatnim badaniu przeprowadzonym na ten temat okazuje się, że aż 73% osób woli wysyłać zaproszenia online niż papierowe. Jeśli Twoja marka oferuje cyfrowe rozwiązanie do planowania przyjęcia urodzinowego, rodzice organizujący imprezy dla dziecka z pewnością to zauważą.
Oprócz przejścia na cyfrowe planowanie imprez, istnieje wiele innych trendów na imprezach urodzinowych dla dzieci, które mogą oznaczać duży biznes dla marek. Oto te, które naprawdę się wyróżniają.
Imprezy w lokalach
Zamiast zajmować się czasochłonnym przygotowywaniem i sprzątaniem domowych przyjęć urodzinowych, wielu rodziców decyduje się na zorganizowanie imprezy w popularnym miejscu. Według danych te miejsca odnotowują średni przychód w wysokości 1000 złotych za imprezę – nie jest to niewielka kwota, biorąc pod uwagę liczbę imprez odbywających się w każdy weekend. Aby spojrzeć na to z szerszej perspektywy, w Szczecinie istnieje ponad 10 miejsc imprezowych dla dzieci.
Imprezy tematyczne
Chociaż nie każda impreza urodzinowa ma jakiś temat, te, które zrobią, wywrą trwałe wrażenie na gościach. Kiedy gość honorowy wybiera popularną postać na temat swojej imprezy, goście mogą być bardziej podekscytowani. Dzięki niezwykle popularnym tematom, takim jak Kraina Lodu i superbohaterowie, marki mogą dostosowywać treść, aby przyciągnąć konsumentów. Przeciętny rodzic wyda kilkaset złotych na przyjęcie urodzinowe swojego dziecka – to liczby, której marki nie mogą zignorować.
Prezenty urodzinowe
Prezenty są synonimem przyjęć urodzinowych. Nie jest to wcale nowy trend, ale prawdopodobnie istnieje już od pierwszego przyjęcia urodzinowego! Rodzice i goście imprezowi obsypują gościa honorowego prezentami, niezależnie od tego, czy odbywa się to na przyjęciu, czy podczas bardziej intymnej uroczystości rodzinnej. Tak czy inaczej, marki mogą dotrzeć do tej grupy odbiorców prezentów. Zwłaszcza na przyjęciach urodzinowych dla dzieci marki, które oferują takie artykuły, jak zabawki i sprzęt elektroniczny, odnotowują największy wzrost sprzedaży. Ponieważ przyjęcia urodzinowe odbywają się przez cały rok, może to być stałym źródłem lojalnych klientów. Przeciętny konsument wydaje 50 zł na prezent urodzinowy, co jest ważne, aby marki wiedziały, kiedy goście imprezy są w grupie docelowej.