Pozycjonowanie lokalne

Wymierne korzyści biznesowe, jakie daje firmom pozycjonowanie stron internetowych nie są zarezerwowane wyłącznie dla największych graczy, prowadzących biznes na skalę krajową lub międzynarodową. Nawet niewielka firma, świadcząca usługi o zasięgu ograniczonym do danego miasta lub powiatu, może zyskiwać przewagę nad konkurentami, dzięki odpowiednio prowadzonym działaniom SEO. Sprzyja temu pozycjonowanie lokalne, pozwalające skutecznie promować marki działające na obszarze dzielnic, miast czy mikroregionów.

Czym jest lokalne pozycjonowanie stron?

Dla firmy prowadzącej działalność na określonym obszarze, np. osiedlowej pizzerii w Szczecinie czy salonu fryzjerskiego w jednej z dzielnic Warszawy, naturalną konkurencją będą przedsiębiorstwa z tej samej branży, działające na podobnym obszarze. Potencjalni klienci, poszukując w internecie konkretnych usług, najczęściej dodają do zapytania nazwę miasta, dzielnicy czy regionu, w celu dopasowania wyników do interesującego ich obszaru – np. fryzjer Warszawa Mokotów. Pozycjonowanie lokalne będzie więc zespołem działań mających na celu osiągniecie przez daną stronę www jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania na frazy związane z danym miastem lub regionem. Co do zasady, działania SEO na skalę lokalną nie różnią się zbytnio od pozycjonowania ogólnopolskiego, jednak zasadniczą różnicą jest fakt konkurowania na znacznie mniejszym i lepiej rozpoznanym rynku, co wymusza m.in. odpowiednie podejście do lokalnego odbiorcy.

Dla kogo jest ta forma optymalizacji?

Mówiąc wprost – dla każdego, kto prowadzi niewielki biznes i poszukuje skutecznego sposobu promocji przy relatywnie niskim budżecie. Pozycjonowanie lokalne, ze względu na mniejszą konkurencyjność, generuje zwykle niższe koszty niż SEO prowadzone na szeroką skalę, jednak ostateczna cena usługi zależy m.in. od ilości fraz, rodzaju branży czy specyfiki konkretnego rynku. Wspomniana wcześniej pizzeria w Szczecinie czy salon fryzjerski w Warszawie, to tylko niektóre firmy, w których pozycjonowanie lokalne może odegrać istotną rolę. Tą formą promocji powinny zainteresować się m.in. kwiaciarnie, restauracje, firmy budowlane, warsztaty samochodowe, oraz inne podmioty, realizujące usługi na niewielkim obszarze.

SEO lokalne – kluczowe korzyści dla małych firm:

  • poprawa widoczności serwisu w lokalnych wynikach wyszukiwania,
  • ograniczenie zbędnego ruchu na stronie,
  • niższe koszty kampanii niż w przypadku SEO ogólnopolskiego,
  • mniejsza ilość konkurencyjnych podmiotów,
  • szybsze efekty niż przy pozycjonowaniu globalnym,
  • możliwość dotarcia do klientów faktycznie zainteresowanych daną usługą.

Pozycjonowanie lokalne – jak wybrać agencję?

Jak widać, inwestycja w kampanię SEO na skalę lokalną może dać firmie wiele wymiernych korzyści biznesowych. Warunkiem zwiększenia sprzedaży i zyskania przewagi nad konkurentami z tego samego miasta czy dzielnicy, jest odpowiednio zaplanowania i zrealizowana kampania. Jej gwarantem będzie doświadczona agencja, mogąca pochwalić się długim stażem na rynku oraz bogatym portfolio wyników. Bez względu na to, czy chcesz zlecić pozycjonowanie stron w Szczecine czy w małym miasteczku na prowincji, powinieneś zaufać ekspertom. Współpraca z nimi znacznie zwiększa szansę niewielkich firm na osiągniecie szybkich efektów kampanii na mocno konkurencyjnych, lokalnych rynkach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *