Porady SEO dla grafików działających w Szczecinie (i nie tylko!)

Jeśli witryna działa i nie pojawia się w Google, czy naprawdę istnieje? Ta wielka filozoficzna dyskusja jest prawdopodobnie najlepsza dla naukowców, ale wiemy na pewno, że twoje portfolio musi być dobrze ocenione w wynikach wyszukiwania online. W końcu większość podejmowanych dzisiaj decyzji rozpoczyna się od szybkiej konsultacji z naszym zaufanym przyjacielem: wyszukiwarką Google. Jeśli Google wspomina Twoją stronę tylko w wyniku bałaganu starych zdjęć na Facebooku i późnych tweetów w nocy, to zdecydowanie nie jest to dobry znak…

Z tego powodu widać wyraźnie, że Twojemu portfolio podobnie jak innym szczecińskim grafikom przyda się odrobina SEO. SEO to proces optymalizacji treści online który sprawi, aby Twoja witryna była umieszczona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w Google, Bing i podobnych. Te szybkie wskazówki, które można znaleźć tutaj, mogą Ci w tej kwestii pomóc. Warto też sprawdzić NIEMCYREKLAMA pozycjonowanie i SEO dla jeszcze bardziej kompleksowego podejścia do tematu.

Dobrze wypozycjonowane portfolio – od czego zacząć?

To prawda, że ​​twoje portfolio powinno przede wszystkim emanować talentem wizualnym. Ale jeśli chodzi o optymalizację pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach, to najważniejsza jest jej pisemna strona witryny. Algorytmy wyszukiwarek oparte są na słowach kluczowych, które pomagają dopasować najbardziej odpowiednie witryny do określonych zapytań. Dlatego, jeśli chodzi o dobry wpływ na SEO, kluczowe znaczenie ma pisana treść.

Wielu projektantów tworzy dobrze zaprojektowane loga swoich nazw i specjalności dla swoich portfolio. Jednak tak piękne obrazy, jak te pliki JPEG lub PNG, nigdy nie mogą zastąpić tekstu wpisanego bezpośrednio na stronie, ponieważ jest to jedyny rodzaj tekstu, który Google jest w stanie rozpoznać. Na swojej stronie internetowej musisz więc zadbać o tekst, dzięki czemu możesz mieć pewność, że będzie z łatwością odczytany przez Google.

Odpowiednie słowa kluczowe

Słowa kluczowe to krótkie frazy, które po wpisaniu w wyszukiwarce mogą potencjalnie skierować użytkowników do Twojej witryny. Aby znaleźć słowa kluczowe, które są dla Ciebie najbardziej odpowiednie, zadaj sobie pytanie, co ludzie Google zrobiliby, gdyby chcieli dostać się do witryny takiej jak Twoja. „Projektant graficzny” to początek, ale szerokie terminy, takie jak ten, są bardzo konkurencyjne, a ich wysokie miejsca w rankingach są mało prawdopodobne. Dlatego staraj się być jak najbardziej precyzyjny ze słowami kluczowymi, pamiętając o swojej niszy lub specjalności. „Freelance web designer”, „artysta w Katowicach” lub „grafik 3D warszawa” znacznie zwiększają szansę na wysokie miejsce w rankingach. Pomyśl, jakie zapytania idą na Twoją korzyść, i jakie lubi Google, aby zobaczyć, co się pojawi – jeśli znajdziesz konkurentów (lub innych znajomych projektantów), prawdopodobnie jesteś na dobrej drodze.

Gdy masz dwa główne słowa kluczowe i trzy dodatkowe – pamiętaj, aby rozłożyć je na tekstową wersję swojej witryny. Zacznij od nagłówka swojej strony internetowej, który powinien zawierać nazwę firmy i specjalizację. Następnie znajdź sposób na swobodne umieszczanie tych słów kluczowych na reszcie stron witryny, mając nadzieję, że będą one kierowane na różne słowa kluczowe na różnych stronach. Wszystko po to, aby Google dokładniej kategoryzowało Twoje treści. Inną doskonałą okazją do umieszczania na stronie trafnych słów kluczowych jest strona „o mnie”, w której należy krótko opisać swoją pracę i gotowe.

Tytuły i opisy

Nadszedł czas, aby udostępnić Google pewne informacje wewnętrzne w witrynie – i udostępnić je metadane. Pomyśl o tym jak najlepiej sformułować swój własny opis SEO na swojej stronie i zachowaj hierarchię tekstu. Jednolite motywy czcionek nie tylko upraszczają proces projektowania i ułatwiają edycję Twojego portfolio, ale także czynią cuda dla SEO. Pamiętaj o tym, a już będziesz o spory krok do przodu w tej ważnej kwestii, jaką jest pozycjonowanie.

Czas na bloga

Z racji tego, iż treść jest jednym z najważniejszych aspektów SEO, co może być lepszego niż ulepszanie witryny często publikowaną treścią? Niewiele, a to prowadzi nas do jedynego logicznego wniosku – trzeba założyć bloga. Jako twórcy wizualni, większość projektantów unika pisania i woli swoją kreatywność i ekspresję, by zabłysnąć kolorem i kształtem. Ale blogowanie może być świetną okazją do zwiększenia ruchu w witrynie, jednocześnie docierając do fanów i klientów. Pisz o wszystkim, co przychodzi ci na myśl w związku z twoją sztuką i biznesem – od dzielenia się swoim procesem pracy i metodami, po udzielanie wskazówek na temat najważniejszych lekcji, których nauczyłeś się w swojej karierze. Może to być nawet platforma, na której możesz rozwinąć to, czego ten odrzucony projekt może nas nauczyć (i dlaczego nadal tak kochasz tą swoją robotę).

Odpowiednia nazwa strony – domena

Adres internetowy, który prowadzi do twojego portfolio, powinien wyglądać tak samo dobre jak Twoje portfolio z dwóch powodów.

Po pierwsze, bo wygląda o wiele lepiej. I po drugie, ponieważ to, co następuje po Twojej „www”, może być kolejnym wskazaniem dla Google, aby dowiedzieć się więcej o Twojej witrynie. Twoja domena powinna być profesjonalna i krótka oraz zawierać Twoją nazwę i najlepiej jedno ze słów kluczowych. Gdy masz odpowiednią domenę, przejrzyj wszystkie strony swojej witryny i zadbaj o ich indywidualne adresy URL. Na stronach wewnętrznych przejdź do bardziej szczegółowych i niszowych słów kluczowych.

Tekst alt

Teraz, gdy twoja kopia tekstowa jest zoptymalizowana, czas powrócić do tego, co twoje portfolio ma w pierwszej kolejności zaprezentować: twoje projekty. Twoje wizualizacje zasługują na to, aby być przyjaznymi dla SEO, aby można je było znaleźć na obrazach Google. Wyszukiwarki nie mogą samodzielnie interpretować treści naszych grafik (jeszcze). Dopóki google nie dogoni naszych mózgów, każde zdjęcie na twojej stronie powinno mieć wypełniony alternatywny tekst (a.k.a. „alt text”). W przeciwieństwie do podpisu zdjęcia, Twój tekst alt nie pojawi się na Twojej stronie, ale zostanie użyty przez Google do zindeksowania obrazu. Napisz krótkie zdanie, które opisuje Twój wizualny obraz tak jasno, jak to możliwe, coś w rodzaju „sesja fotograficzna dla magazynu mody”.

Sprawdź również: Pozycjonowanie Anglia i Szczecin.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *