Branding to sposób, w jaki firma tworzy markę w każdej branży i używa tej nazwy, aby przetrwać pomimo jakiegokolwiek nasycenia rynku lub dużej konkurencji. Medyczny przemysł estetyczny jest obecnie wyceniany na imponującą kwotę wielu miliardów – a liczba ta ma wzrosnąć. Oczekuje się wzrostu rynku o 5,5% do 2022 roku (!).
Oczywiście jest konkurencja. Jednak wszystkie branże, w których warto się rozwijać, są konkurencyjne – Twoim zadaniem jest wypracowanie celu, jakim jest wyróżnienie się, i aby to zrobić, potrzebujesz zabójczego brandingu, który wpłynie na rezonans z pacjentami.
Oto kilka wskazówek, jak skutecznie zbudować markę, która sprawi, że Twoi potencjalni klienci zrobią podwójny użytek i pomogą Ci pozostać konkurencyjnymi dzięki przewadze.
Story telling – aby stać się niezapomnianym
Przeciętna firma rozpoczynająca działalność gospodarczą lub mniejsza firma zajmująca się medycyną kosmetyczną nie ma milionów w budżetach, które wydają na reklamę. Wiele firm z branży kosmetycznej wykorzystuje często kosztowną siłę masowego opowiadania historii tzw story tellingu aby popchnąć swoją markę, stworzyć trwałą obecność historii marki, a co najważniejsze, wywiercić nazwę swojej firmy w umysłach ludzi.
Prawda jest taka, że konsumenci kochają dobrą historię tak samo, jak kochają dobry produkt. Historie sprawiają, że w ich oczach jesteś sympatyczny, a co ważniejsze, czynią cię człowiekiem a nie tylko kimś kto wykonuje usługę obsługując medycyna estetyczna urządzenia .
Celem jest stworzenie wyjątkowej i całkowicie własnej historii. Nawet jeśli twoje produkty i usługi mogą się nie różnić od konkurencji, sposób, w jaki je sprzedajesz, może i powinien taki być.
Wywoływanie fascynującej historii, wprowadzanie sympatycznej osoby do obrotu produktów i usług w sposób, którego nikt inny nie próbował, oraz opracowywanie sztywnej strategii marketingowej, która jest dobrze utrzymana, są kluczami do upewnienia się, że nie można zgubić się w tłumie.
Różnice w twojej historii powinny być bardzo:
- wyraźne
- zauważalne
Wyobraź sobie, że zaczynasz od zera i opowiadasz historię nowego produktu lub usługi, która jest świeża na rynku, lub wyobraź sobie, że nikt nigdy o niej nie słyszał. Perspektywa, którą oferujesz, musi być świeża i niezwykle istotna. To również musi być interesujące.
Okazuje się, że coś, co naprawdę cieszy się zainteresowaniem konsumentów, to słuchanie opowieści o przeciętnych ludziach, którzy mogą z łatwością przypominać siebie samych. W rzeczywistości 66% ankietowanych klientów wolałoby usłyszeć historię w której występują „zwykłe” osoby, podczas gdy tylko 10% jest zainteresowanych wysłuchaniem historii prezesa marki.
Zobacz także: toksyna botulinowa szkolenia dla lekarzy
Znajdź niszę, aby było łatwiej!
Oczywiście, znacznie łatwiej jest namierzyć konkretną grupę ludzi i stworzyć swoją markę wokół ich konkretnych osób, niż zastanawiać się, czego chce opinia publiczna. Mniejsze marki powinny skupić się bardziej na mniejszych grupach, z których mogą łatwo skorzystać, oferując konkretne usługi, które mogą przypominać typowe problemy w tej grupie lub odpowiadać na typowe pytania. Nazywa się to tworzeniem osobowości kupujących i jest niezwykle skuteczną taktyką marketingu treści, a także pomocą w budowaniu marki.