Marketing w cateringu domowym: jak to ugryźć?

Najlepsi potencjalni klienci to ci, których już masz, goście na ich imprezach albo ich przyjaciele, rodzina lub współpracownicy. Nie ma lepszego wskazania, że będziesz w stanie zorganizować wydarzenie z dobrym jedzeniem i obsługą, niż poprzez obsługę na samym wydarzeniu. Pamiętaj, że jako firma oferująca domowy catering pomagasz komuś stworzyć doświadczenie, a efektywna komunikacja za pomocą samych zdjęć i treści witryny, czy poprzez blog kulinarny i widoczne tam przepisy kulinarne może być trudna.

Poproś klientów, aby przekazali Twoje nazwisko każdemu, kogo znają, a kto może potrzebować Twoich usług. Nie zapomnij też wykorzystać gości na imprezach, na których już organizujesz catering domowy: mały stos wizytówek obok baru to subtelny sposób na reklamowanie Twoich usług gościom, którzy już znają jakość Twojej pracy, tak jak dzieje się to w czasie rzeczywistym, ale z chęcią w przyszłości wejdą na Twój blog kulinarny, poznają inne przepisy kulinarny i w efekcie, gdy będzie im potrzebny catering domowy – zadzwonią do Ciebie.

Skorzystaj z pomocy innych blogerów

Większość firm cateringowych nie wykorzystuje swojego największego potencjalnego atutu, jeśli chodzi o marketing: armia głodnych treści blogerów poświęconych jedzeniu i wydarzeniom, którzy okażą się dla Ciebie atrakcyjną treścią marketingową za ułamek tego, czego można oczekiwać od takiej usługi kosztować.

Kontakt z blogerami zajmującymi się jedzeniem i wydarzeniami rozpoczyna się od prostego e-maila – większość blogów zawiera dane kontaktowe lub stronę „Jak z nami współpracować” gdzieś w swojej witrynie. Zacznij lokalnie, blogerzy kulinarni, którzy mieszkają tam, gdzie Ty, mogą tworzyć potężne promocje dla małych firm, unikalne dla Twojej społeczności. To naprawdę ogromny potencjał marketingowy, z jakiego twój catering domowy może skorzystać.

Zbuduj swoją wizualną markę w mediach społecznościowych

Biorąc pod uwagę, że w dzisiejszych czasach dużo się dzieje online w mediach społecznościowych, sensowne jest utworzenie odpowiednich kanałów mediów społecznościowych do obsługi cateringu. Powinno to obejmować co najmniej Facebook i Instagram, gdzie możesz udostępniać najwyższej jakości zdjęcia z udanych wydarzeń i ujęcia glamour niektórych swoich najlepszych potraw. Możesz również rozważyć założenie kilku tablic na Pinterest, poświęconych różnym niszom, które obsługuje Twoja firma cateringowa, takich jak wesela, zjazdy rodzinne lub imprezy świąteczne.

Uzyskaj miejsce na listach miejsc „preferowanych dostawców”

Większość głównych obiektów dostępnych do wynajęcia, w tym sale bankietowe, sale konferencyjne, a nawet prywatne lokale na świeżym powietrzu, prowadzi pewnego rodzaju listę „preferowanych sprzedawców”, którą przekazują swoim klientom, którzy mogą rezerwować przestrzeń lub szukać usług cateringowych. Niektóre przestrzenie eventowe mogą nawet wymagać od klientów wybrania firmy cateringowej z preferowanej listy, co oznacza, że jest to zdecydowanie lista, na której powinna znajdować się nazwa Twojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *