Budowanie własnej marki to długi i wieloetapowy proces, mający pomóc nie tylko w znalezieniu pracy bądź otworzeniu własnego biznesu, lecz przede wszystkim w poznaniu samego siebie. W ten sposób zyskamy uznanie na rynku pracy, ale i wśród znajomych oraz współpracowników.
1. Wiedza ekspercka
Jeśli chcemy być skutecznym pracownikiem, lecz przede wszystkim ekspertem w danej dziedzinie, powinniśmy legitymować się stosowną wiedzą. Oczywiście najłatwiej i najszybciej przyswoimy wiedzę z branży bądź sfery życia, która nas interesuje. W dzisiejszym świecie nie istnieją jednak już tak duże bariery, które przesądzają o „być albo nie być” na rynku pracy. Warto wykorzystać możliwości m.in. Internetu do pogłębienia wiedzy z dziedzin, które są nam pokrewne bądź w których funkcjonujemy. W ten sposób uzyskamy należytą wiedzę, zwiększając tym samym swój status wśród współpracowników oraz znajomych.
2. Solidność
Im bardziej jesteśmy solidnym pracownikiem, tym częściej będziemy rekomendowani. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, w których prowadzimy własny biznes. W utrzymaniu należytego poziomu solidności pomoże nieustanne kształcenie się i doszkalanie. Ponadto, pomóc może nam udział w zrzeszeniach i organizacjach, których celem jest wspólne działanie w ramach wybranej branży. Dzięki takim inicjatywom możemy wzbogacić sieć kontaktów biznesowych oraz wypromować własną działalność.
3. Jaka praca, taka płaca
Bardzo wiele osób zapomina o odpowiednim wycenieniu swoich talentów. Ogromna ilość branż cierpi na przesyt amatorów i laików, którzy gotowi są podjęcia dowolnej pracy, byleby tylko ją mieć. Tak sztucznie tworzona konkurencja sprawia, iż całe dziedziny życia zostają zastopowane. Im większą świadomość pracy mamy, tym precyzyjniej jesteśmy w stanie się wycenić. Stajemy się przez to profesjonalistami. Warto poszukać adekwatnego do posiadanych umiejętności zatrudnienia, np. na portalu Pracuj.pl, by czuć się ze swoją ekspercką wiedzą jak ryba w wodzie!