Jak prowadzić kampanie Google Ads w małej lub średniej firmie?

Dla każdej firmy niezwykle ważne jest to, aby prowadzona przez nią strona internetowa miała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. W tym celu warto zainwestować w pozycjonowanie, można też zwiększyć efektywność wdrożonych działań za pomocą Google Adwords. Jest to świetne narzędzie reklamowe, które daje niemalże nieograniczone możliwości. Istotne będzie to, aby kampania Google Ads została dobrze zaplanowana i była umiejętnie prowadzona. Zadanie to warto powierzyć doświadczonym profesjonalistom, którzy zwiększą jej skuteczność.

Od czego zacząć kampanię reklamową Google Ads?

Decydując się na Google Ads, należy w pierwszej kolejności jasno określić cele kampanii. Istotne jest to, aby ułatwić potencjalnym klientom nawiązanie kontaktu z firmą. Wszystkie kluczowe cele należy ustawić w Google Analytics. Klient musi mieć bezproblemowy dostęp do numeru telefonu, adresu email, formularza kontaktowego. Kolejnym etapem będzie ustawienie mikrokonwersji. Za pomocą dodatkowych celów można lepiej zrozumieć zachowania osób odwiedzających stronę internetową i poprawić efektywność kampanii. Mikrokonwersje mogą dotyczyć przykładowo średniego czasu wizyty użytkownika na witrynie, podejmowanych przez niego działań, przejrzanych podstron itd. Bardzo ważne w przypadku kampanii Google Ads jest to, aby ustawić konwersję bezpośrednio w panelu zamiast importowania z Google Analytics. Przekłada się to na ich większą miarodajność. Świetnie sprawdza się ustawienie konwersji za pomocą kodu konwersji i wybranie modelu atrybucji. Wszystko to ma na celu zwiększenie wiarygodności wyświetlanych reklam. Warto poświęcić trochę więcej czasu na analizę i przypisać konwersję konkretnym interakcjom. Jeśli ktoś opiera się wyłącznie na modelu last click, to nie wykorzystuje w pełni potencjału drzemiącego w Google Ads.

O czym należy pamiętać podczas prowadzenia kampanii Google Ads?

Bardzo ważną kwestią w kampanii reklamowej Google AdWords jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Należy usunąć kiepsko konwertujące się keywords. Pozwoli to zaoszczędzić sporo pieniędzy, które będzie można przeznaczyć na efektywniejsze działania. Zaleca się także rezygnację z ogólnych słów kluczowych, zdecydowanie lepiej będzie skupić się na frazach z wyższą intencję zakupową. Kolejnym krokiem będzie wykluczenie zapytań, które nie mają związku z ofertą. Świetnie sprawdza się również modyfikator dopasowania przybliżonego, który umożliwia kontrolowanie słów kluczowych i zwiększenie zasięgu reklamy. Powinno się także przeanalizować dokładnie opłacalność walki o uzyskanie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Przy ograniczonym budżecie lepiej będzie obniżyć stawki za kliknięcia, co jednak nie wiąże się z utratą miejsca w wynikach sponsorowanych w przeglądarce. Regularnie należy sprawdzać to, czy przypadkiem nie przepłaca się za kliknięcia. Weryfikować trzeba także wyniki jakościowe słów kluczowych. W Google Ads istotne jest ciągłe sprawdzanie tego, czy reklamy mają aktualne treści, należy je dopasowywać do zmieniających się potrzeb i oczekiwań odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *