Sklep internetowy: pomysł, nazwa, sukces!

Zanim zaczniesz podróżować drogą do sukcesu w e-handlu, musisz przygotować kilka podstawowych elementów. Po pierwsze, elementy techniczne.

Nazwa domeny

Twoja nazwa domeny to coś więcej niż adres internetowy, pod którym ludzie mogą znaleźć Twój sklep – to tożsamość internetowa Twojej firmy. Może sprawić, że będziesz wyglądać bardziej profesjonalnie i zapewni ci natychmiastową wiarygodność wśród odbiorców, ale z pewnością musisz wybrać nazwę pasującą do Twojej marki i łatwą do zapamiętania dla klientów.

Nie wiesz, jak wybrać i zarejestrować nazwę domeny? Nasze wytyczne pomogą Ci wskazać właściwy kierunek.

Hosting

Host to miejsce, w którym Twój sklep będzie „działał” online, pełniąc rolę cyfrowego właściciela wszystkich Twoich treści (takich jak pliki lub obrazy). Wielu rejestratorów domen i twórców sklepów będzie oferować usługi hostingowe bezpośrednio, więc często łatwo jest to sprawdzić na liście rzeczy do zrobienia.

Certyfikat SSL

promocja sklepu internetowegoSSL (skrót od Secure Sockets Layer) to protokół bezpieczeństwa, który pozwala twoim klientom na ustanowienie bezpiecznego, szyfrowanego połączenia między ich przeglądarką a sklepem. Będziesz tego potrzebować, aby akceptować płatności, ale nie martw się – wielu hostów internetowych (lub twórców sklepów internetowych) może dostarczyć Ci certyfikat SSL.

A potem są bardziej oczywiste rzeczy:

Coś do sprzedania

Zanim otworzysz sklep internetowy (sprawdź: https://uruchamiamsklep.pl/), musisz zdecydować, jakie rzeczy chcesz sprzedać. Jest wiele rzeczy do rozważenia, więc powinieneś zacząć od zadawania pytań (i szukania tematów), takich jak:

  • Czy chcesz sprzedać swój ręcznie robiony produkt?

  • Ile będzie kosztować ten produkt?

  • Jaki będzie koszt dla klienta?

  • Ile zapasów masz zamiar przygotować, aby mieć je „od ręki”?

  • Co odróżnia Twój produkt od innych podobnych produktów, które mogą już istnieć na rynku?

A może wolisz współpracować z uznanym zewnętrznym producentem lub hurtownikiem i skupić się na wysyłce kurierskiej? Dzięki takiej opcji wysyłkowej nie będziesz musiał utrzymywać własnych zapasów – gdy klient kupi produkt ze sklepu, prześlesz jego zamówienie stronie trzeciej, która spakuje i wyśle go do klienta w Twoim imieniu.

Jeśli już stworzyłeś własny produkt – niezależnie od tego, czy jest to linia odzieży, aplikacja mobilna, czy coś pośredniego – możesz zacząć. Ale jeśli nadal szukasz nowego wielkiego produktu, musisz pamiętać o kilku rzeczach podczas wyszukiwania., a przede wszystkim o tym, że: inspiracja jest wszędzie!

Czasami najlepszy pomysł pojawia się, gdy najmniej się go spodziewasz. Może wpadnie ci do głowy, gdy staniesz w kolejce w kawiarni? A może podczas pracy zobaczysz coś, co sprawi, że Twoje kreatywne myślenie się rozkręci? Miej otwarty umysł i zawsze bądź przygotowany na zanotowanie (potencjalnie zyskownych) pomysłów!

Przydatna może okazać się tutaj platforma, której będziesz używać do projektowania i rozbudowy nowego sklepu e-commerce. Istnieje wiele różnych opcji do wyboru, więc musisz zidentyfikować opcje, która oferuje odpowiednią kombinację funkcji dla Twojej firmy po cenie, która pasuje do Twojego budżetu.

 

2 thoughts on “Sklep internetowy: pomysł, nazwa, sukces!

  1. Czy ktoś z Was korzystał może z usług dostępnych na https://www.ideoforce.pl/? Szukam opinii na ich temat, bo dokładnie takie usługi są mi obecnie potrzebne. Chcę założyć sklep internetowy, ale potrzebuję wsparcia praktycznie we wszystkim – od postawienia sklepu aż po wszystkie wdrożenia i odpowiednio dopasowaną reklamę.

Skomentuj załóż sklep internetowy Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *