Aby zachować aktualność, marki muszą nadal angażować swoich klientów poprzez reklamy, konkursy i inne strategie marketingowe.
Ale czym jest konkurs na Facebooku? Jak to działa? I dlaczego powinno mnie to obchodzić?
Ekonkursy w mediach społecznościowych to świetny sposób na zwrócenie na siebie uwagi i budowanie świadomości marki. Są doskonałym sposobem na uzyskanie większej liczby polubień na stronie i w grupie lub zwiększenie ruchu na stronie. Stanowią one również świetną okazję do interakcji z odbiorcami.
Konkursy na Facebooku mogą obejmować publikowanie pytań lub wyzwań, a następnie promowanie ich w celu zaangażowania obserwujących.
Nagrody mogą obejmować nagrody pieniężne, upominki, a nawet wstęp na ekskluzywne wydarzenia.
Zanim jednak przystąpisz do ekonkursu, powinieneś wziąć pod uwagę kilka kwestii. Aby upewnić się, że konkurs odniesie sukces, zapoznaj się z poniższymi pomocnymi wskazówkami.
- Jakie są oficjalne zasady Facebooka?
Podobnie jak w przypadku większości aspektów Facebooka, istnieją oficjalne zasady, w tym zasady dotyczące wszystkich konkursów.Ustawianie własnych ograniczeń
Gdy tworzysz konkurs, zadaniem właściciela strony lub grupy na Facebooku jest zapewnienie, by przebiegał on prawidłowo i zgodnie z prawem.Oznacza to, że musisz ustalić warunki i wymagania kwalifikacyjne, które obejmowałyby przedział wiekowy, w którym można uczestniczyć, oraz region, w którym odbywa się konkurs.
Oznacza to również, że muszą istnieć jasne standardy dotyczące sposobu prowadzenia konkursu. Na przykład, w jaki sposób i kiedy uczestnicy będą brać udział i otrzymywać nagrody.
Przejrzystość jest najważniejsza. Zapewni to, że wszyscy będą wiedzieć, jak konkurs będzie działał i nie wpędzi Twojej marki w żadne trudne sytuacje z Facebookiem lub prawem.
Utwórz oświadczenie dotyczące Facebooka
Należy również wspomnieć w poście lub komunikacie, że Facebook nie jest w żaden sposób zaangażowany w ekonkurs. I że sama marka jest za niego odpowiedzialna.
- Jakie cele chcesz osiągnąć?
Teraz, gdy znasz już zasady, nadszedł czas, aby wyznaczyć sobie cele na zawody.Istnieje wiele celów, które można wybrać dla konkursu na Facebooku.
Niektóre z nich obejmują:
Zwiększenie liczby polubień lub obserwujących.
Uzyskanie ruchu z innych stron.
Budowanie zaangażowania
Promowanie produktu lub usługi.Jeśli chcesz zwiększyć liczbę polubień postów i wykorzystać do tego ekonkurs, musisz regularnie publikować posty i wchodzić w interakcje z użytkownikami.
Aby budować zaangażowanie, należy zadawać pytania uczestnikom i odpowiadać na wszelkie udzielane przez nich odpowiedzi.
Dodatkowo, jeśli chcesz promować produkt lub usługę, powinieneś skorzystać z narzędzi promocyjnych, takich jak reklamy na Facebooku.
Ogólnie rzecz biorąc, głównym celem każdego konkursu na Facebooku jest zwiększenie zaangażowania i zdobycie obserwujących.
Jeśli chcesz osiągnąć wyższe wskaźniki zaangażowania, musisz stworzyć konkurs, w którym uczestnicy czują, że mają coś do zyskania.
Może to oznaczać rozdawanie nagród wybranym uczestnikom po zachęceniu ich do udziału na stronach mediów społecznościowych lub skierowanie ich z powrotem na stronę internetową w celu zapisania się do subskrypcji e-mail.
Pomaga to uzyskać więcej aktywnych potencjalnych klientów, jednocześnie generując zaangażowanie.
- Kim jest publiczność, którą chcesz zaangażować?
Po ustaleniu celów i zasad nadszedł czas, aby zdecydować, kto ma wziąć udział w ekonkursie. Niezbędne jest dostosowanie konkursu do grupy docelowej.Jak myślisz, czego chcą Twoi docelowi odbiorcy? Czy wkrótce pojawi się nowy produkt lub linia produktów? W takim razie możesz podarować kilku uczestnikom niektóre z tych produktów.
A może istnieje produkt, który jest ogólnie wyprzedany. Wtedy kilku szczęśliwych zwycięzców może otrzymać ten nieuchwytny towar.
Można również stworzyć limitowaną edycję produktu specjalnie na potrzeby ekonkursu. W ten sposób więcej osób będzie podekscytowanych udziałem, aby nie przegapić tej jednorazowej oferty.
Ustalenie, czego najbardziej chcą Twoi odbiorcy, może pomóc w osiągnięciu sukcesu w konkursie. Wybierz nagrodę, która przemawia do Twoich idealnych klientów. Chcesz, aby uczestnicy byli podekscytowani, gdy w końcu otrzymają prezent.
-
Jaki rodzaj ekonkursu wybrać?
Ekonkurs na Facebooku wymaga wiele planowania. Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek konkursu na Facebooku musisz zdecydować, ile wysiłku i pieniędzy chcesz w niego włożyć.
Na przykład, ile pieniędzy chcesz wydać na reklamy na Facebooku i inne działania promocyjne, a także jakie nagrody chcesz rozdać i ile nagród chcesz zaoferować. Wtedy łatwiej będzie wybrać, jaki rodzaj konkursu będzie najlepszy.
Trzy tradycyjne konkursy obejmują prezenty, loterie i konkursy. Każdy z nich ma inne zasady.
Jeśli planujesz zorganizować loterię, powinieneś rozważyć ograniczenie liczby rozdawanych produktów. Zazwyczaj w przypadku konkursu z nagrodami, określona liczba osób, które biorą w nim udział jako pierwsze, otrzymuje nagrodę.
- W jaki sposób skontaktujesz się z uczestnikami?
Bardzo ważne jest, aby poinformować uczestników, w jaki sposób będą się z nimi kontaktować, aby dać im znać, kto wygrał konkurs.W ten sposób unikniesz niepotrzebnego zdenerwowania lub nieporozumień związanych z terminem rozdania nagród. Nie chcesz zmarnować całej swojej ciężkiej pracy, kończąc konkurs w złym tonie.
Oto kilka wskazówek, w jaki sposób możesz skontaktować się z uczestnikami po zakończeniu ekonkursu:
1.Ogłoś zakończenie konkursu i podziękuj wszystkim za udział.
2.Zanotuj nazwiska zwycięzców i wyślij im wiadomość z informacją o tym, jak i kiedy otrzymają nagrodę.
3.Wreszcie, nie zapomnij okresowo sprawdzać, jakie nowe wiadomości lub komentarze zostawiają.