Budowanie świadomości na temat marki i zwiększanie zasięgu w sieci to strategie, które należy prowadzić małymi krokami. Jeśli chcesz pozyskiwać przychylność internautów, musisz systematycznie zamieszczać w sieci wysokiej jakości treści na temat marki i zachęcać internautów do interakcji. Jedną z najlepszych i zarazem najtańszych metod, które przyczyniają się do wzrostu popularności marki w internecie, jest marketing szeptany. Do agencji marketingowych, takich jak WMH Agency coraz częściej trafiają przedsiębiorcy, którzy zastanawiają się nad tego typu strategiami reklamowymi i zastanawiają się, czy warto prowadzić marketing szeptany?
Co warto wiedzieć o marketingu szeptanym?
Marketing szeptany to rodzaj strategii marketingowej polegający na wywoływaniu naturalnych dyskusji na temat firmy (marki) w różnych miejscach sieci. Często mylnie jest on kojarzony ze spamem i generowaniem sztucznych opinii. Warto rozróżnić te dwie formy pozyskiwania odbiorców w internecie. Marketing szeptany, zwany również z angielskiego buzz marketingiem opiera się głównie na swobodnych rozmowach internautów. Rola marketingowców jest tutaj bardzo mocno ograniczona. Stąd też niski koszt związany z marketingiem szeptanym.
Jaki jest cennik marketingu szeptanego?
Co zrobić, aby marketing szeptany okazał się skuteczny? Przede wszystkim musi opierać się on na indywidualnie dobranej i dopasowanej do potrzeb marki strategii. Z pewnością nie sprawdzą się tutaj schematyczne rozwiązania. Ekspert Warsaw Media House oraz biegły w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie Piotr Sulewski wyjaśnia, jak to wygląda w przypadku WMH Agency.
Nie stosujemy żadnych szablonowych rozwiązań. Na początku zapoznajemy się z informacjami o firmie – poznajemy jej cele, założenia, analizujemy, jaką opinią i zainteresowaniem klientów cieszy się obecnie. Na tej podstawie przygotowujemy indywidualną strategię marketingu szeptanego, a następnie zajmujemy się jej wdrażaniem. Przedsiębiorca zawsze dostaje od nas raporty ze wdrożonych działań oraz ich efektów. Przy takich indywidualnych rozwiązaniach, cennik marketingu szeptanego również jest zależny od ilości wdrożonych działań oraz konkretnych rozwiązań zastosowanych przy promocji danej marki. Jeśli chcesz poznać optymalną dla swojej marki strategię, skontaktuj się z przedstawicielem WMH Agency.
Dlaczego warto prowadzić marketing szeptany?
Dlaczego warto prowadzić marketing szeptany? Oprócz tego, o czym już wspomnieliśmy, czyli niski koszt i możliwość dopasowania działań do indywidualnych możliwości i potrzeb danej firmy, marketing szeptany ma wiele zalet. Oferta marketingu szeptanego może być zróżnicowana do dosłownie każdej branży. Dlatego z powodzeniem korzystają z niego marki takie jak Coca – Cola, Żywiec Zdrój, Flex Tape, Dollar Shave Club, czy Tesco Club Card. Skutecznym przykładem marketingiem szeptanego jest także marka Harley Davidson, która z pomocą evangelist marketingu (rodzaj buzz marketingu) wykreowała spójny wizerunek swoich klientów, zwanych harleyowcami.
Jak sprawić, żeby marka pozytywnie kojarzyła się odbiorcom?
Marketing szeptany to również sposób na budowanie pozytywnych skojarzeń z marką. Wykorzystanie w swoich strategiach marketingu wirusowego (viralowego) czy stworzenie przyjaznych internautom profili na portalach społecznościowych, to idealny sposób na zachęcenie ich do wspólnego spędzania czasu. Użytkownicy sieci będą dzięki temu wracać do naszych treści nie tylko wtedy, gdy będą chcieli skorzystać z oferty, ale także po to, aby miło spędzić czas i porozmawiać z innymi internautami. Pozytywnie wpływa to na wizerunek marki w sieci.
Jak marketing szeptany wpływa na zaufanie do marki?
Opinie konsumenckie to jedna z najprostszych i cieszących się największym zaufaniem form reklamy w sieci. Pozytywne komentarze oraz przyjazne dyskusje wywoływane na profilach w social mediach, blogach, stronach internetowych firmy etc, korzystnie wpływają na zaufanie odbiorców do marki. Dzięki temu zyskasz wiarygodny, pozytywny wizerunek, który z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Budowanie takiego wizerunku wśród internautów to jedna z największych zalet marketingu szeptanego, dla których warto go prowadzić.
Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie.