Content marketing – jak przyciągnąć klientów ciekawymi treściami?


Content marketing to szerokie pojęcie, które obejmuje tworzenie, dystrybucję i promocję treści. Dobra strategia contentowa potrafi spełnić niemal wszystkie kluczowe cele, które powinien stawiać sobie dobry marketer. O czym warto pamiętać, realizując kampanię content marketingową?

Rodzaje treści w content marketingu 

W czołówce form content marketingowych znajdują się artykuły, które dają szeroki wachlarz możliwości. Mogą to być teksty informacyjne, poradnikowe, sponsorowane, natywne czy sprzyjające pozycjonowaniu. Jednak content marketing nie ogranicza się jedynie do pisania artykułów. Do bardzo skutecznych rodzajów treści należą e-booki, raporty, newslettery, webinaria, infografiki, wideo, podcasty, konkursy, memy czy posty w social media. Wszystkie typy materiałów mają wspólny mianownik, czyli przekazywanie odbiorcom wartościowych treści związanych z obszarem działalności danej firmy. Niezwykle ważna jest spójność przekazu w wybranych kanałach komunikacji z odbiorcami. Warto łączyć różne treści, np. artykuł poradnikowy z materiałem wideo, które następnie opublikujemy w mediach społecznościowych. Ich celem jest wzbudzenie zainteresowania potencjalnego klienta, angażowanie w działania marki, a co za tym idzie – zachęcenie do reakcji. Jednak, by działania miały sens, potrzebna jest przemyślana strategia i konkretny plan. 

Jak stworzyć precyzyjny content plan? 

Wbrew pozorom nie wystarczy jedynie napisanie kliku artykułów blogowych i zamieszczenie wzmianki o nich w mediach społecznościowych, by osiągnąć założone efekty. Content marketing wymaga znacznie więcej pracy, wiedzy i umiejętności analizy danych oraz optymalizacji działań. Kompleksową strategię przygotowuje wyspecjalizowana agencja content marketingowa. Zakres usług specjalistów obejmuje nie tylko treści internetowe, ale również skuteczne działania crossmediowe (np. kampanie w internecie, prasie czy outdoor). Dzięki relacjom z wydawcami agencja content marketingowa jest w stanie przygotować skuteczną i spójną komunikację wielokanałową. Warto pamiętać, że tworzenie i realizacja dobrej strategii contentowej wymaga zaangażowania nie tylko marketerów, lecz także specjalistów SEO, którzy dbają o optymalizację treści pod wyszukiwarkę.  

Content marketing to doskonałe narzędzie do budowania silnej marki i tworzenia wizerunku eksperta w branży. Dzięki angażującym, odpowiednio zoptymalizowanym treściom możliwe jest pozyskiwanie klientów poprzez informacje, których aktualnie poszukują. Ważne, by skupić się na realnych potrzebach odbiorców – wówczas content marketing przyniesie obustronne korzyści.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *