Pozycjonowanie stron internetowych stale się rozwija. Udoskonalane są algorytmy rankingowe, pojawiają się nowe usługi pozwalające na analizę i monitorowanie wyników wykonanej pracy. Promocja strony w wyszukiwarkach obejmuje trzy kluczowe obszary: optymalizację wewnętrzną, link building, analitykę i content marketing. Przyjrzyjmy się bliżej każdemu z tych elementów składających się na pozycjonowanie.
Wewnętrzna optymalizacja SEO
SEO można podzielić na działania obejmujące optymalizację techniczną strony oraz optymalizację treści. Ogólnie na cały proces składają się takie zadania jak:
- gromadzenie i aktualizacja rdzenia semantycznego (czyli fraz kluczowych
- na Szczecin);
- nasycenie frazami kluczowymi treści na stronach;
- praca nad optymalizacją i poprawą kodu witryny, szybkości pobierania, jakości treści i łatwości nawigacji po zasobach;
- konfiguracja metatagów, przyjazny dla użytkownika URL, nagłówków h1-h6;
- budowa struktury linków wewnętrznych;
- stałe śledzenie aktualizacji algorytmów rankingowych w wyszukiwarkach i dostosowywanie strony do nich;
- określenie zachowań użytkowników w witrynie i szybka reakcja na wszelkie negatywne czynniki.
Dzięki optymalizacji tych parametrów na Szczecin zasób może osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Link building
Jeszcze dziesięć lat temu zewnętrzna optymalizacja witryny polegała na zwiększaniu ilości odnośników do niej z innych zasobów. Obecnie najistotniejszym czynnikiem jest jakość linków zewnętrznych, na którą składa się autorytet i reputacja domeny-darczyńcy, a także tematyczna zgodność zasobu z promowaną witryną. Linki dobrej jakości można pozyskać poprzez:
- publikowanie treści interesujących dla użytkowników, które będą chętniej udostępniać;
- rejestrację w różnych katalogach branżowych;
- publikacje gościnne na stronach mediów i partnerów;
- współpracę z blogerami;
- aktywność na forach i blogach.
Ważne jest, by link building rozwijać stopniowo – szybki przyrost może wzbudzić podejrzenia algorytmu. Dlatego pozycjonowanie na Szczecin warto robić zgodnie z ustaloną strategią.
Content marketing, czyli marketing treści
To marketing, którego głównym narzędziem są treści mające na celu budowanie i zwiększanie zaufania konsumentów. Marketing treści polega na stopniowym i organicznym przekształceniu odbiorców docelowych w kupujących, a nawet w stałych konsumentów. Ogólnie marketing treści pomaga budować długoterminowe i przyjazne relacje z odbiorcami, dlatego:
- twórz unikalne, merytoryczne, interesujące treści nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi;
- używaj oryginalnych elementów graficznych i multimedialnych;
- promuj swoje treści na innych kanałach;
- prowadź tematycznego bloga z użytecznymi artykułami od poradników po zestawienia najlepszych produktów.
Content marketing nie prowadzi sprzedaży bezpośrednio, kształtuje opinię o produkcie lub marce, pomaga budować relacje z kupującym. W efekcie prowadzi to do zainteresowania kupującego i ewentualnej sprzedaży w przyszłości.
Analityka internetowa
Najważniejszym zadaniem analityki internetowej jest określenie ruchu zasobu, na podstawie którego można badać zachowania użytkowników, szukać możliwości rozbudowy funkcjonalności i podejmować inne strategiczne decyzje. Obecnie do tych celów wykorzystywane są specjalne systemy i narzędzia zarówno płatne, jak i bezpłatne.
Analiza zasobu z użyciem takich narzędzi jak Google Analytics pozwala wyznaczyć kierunek działań pozycjonerskich, zidentyfikować problemy techniczne w kodzie, określić mocne i słabe strony witryny, a także zrozumieć, jak korzystają z niej użytkownicy.
Grafika: pixabay.com