5 skutecznych metod na przyciągnięcie klienta do biura podróży

Biura podróży powstają w ostatnim czasie jak grzyby po deszczu, a zainteresowanie ich ofertą jest ogromne. Zarówno w większych, jak i mniejszych miastach firmy zajmujące się obsługą turystyczną muszą więc na co dzień borykać się z dosyć dużą konkurencją. Trzeba więc na wiele sposobów przyciągać do biura nowych klientów, którzy zdecydują się na wykupienie wakacji w tej, a nie innej firmie. Przedstawiamy 5 skutecznych metod, dzięki którym klienci chętnie będą korzystali z usług konkretnego biura podróży.

1. Promocje, rabaty, last minute

Osoby, które planują zagraniczne wyjazdy często poszukują możliwości tańszego spędzenia wakacji. Warto więc mieć w ofercie ciekawe promocje, rabaty, a także oferty last i frst minute. Biuro podróży musi jednak dołożyć wszelkich starań, aby oferta w promocji była pełnowartościowa i zapewniała klientom możliwość podróżowania w komfortowych warunkach. Jeśli promocje będą wiązały się z dużo niższymi standardami, z pewnością nie będą cieszyły się zainteresowaniem klientów.

2. Nietypowe kierunki podróży

Większość biur podróży, jakie działają na naszym rynku, oferuje typowe, standardowe kierunki wyjazdów zorganizowanych. Niemal w każdym biurze znajdziemy więc wczasy w Egipcie, Tunezji, na Wyspach kanaryjskich czy w Chorwacji. Tymczasem rośnie grupa klientów, którzy poszukują ciekawych, nietypowych kierunków, które są mniej tłumnie odwiedzane. Warto więc mieć w ofercie także takie kierunki, które spełnią oczekiwania bardziej wymagających klientów. Z pewnością przełoży się to na zainteresowanie ofertą danego biura.

3. Profesjonalna obsługa

Klienci biur podróży wyjątkowo nie lubią pracowników, których jedynym działaniem jest wręczenie katalogów różnych touroperatorów oraz podpisywanie umów. Ważna jest aktywna sprzedaż, bardzo dobry kontakt z klientem, odpowiadanie na wszelkie pytania i rozwiewanie wątpliwości. Miła i przyjazna obsługa sprawia, że klienci chętniej wracają do danego biura podróży. Jeśli pracownicy będą zniechęcający, klienci raczej nie wrócą do miejsca, w którym zostali kiepsko obsłużeni.

4. Efektowne wyposażenie wnętrza

Aby klienci chętnie wybierali dane biuro podróży, bardzo ważna jest również odpowiednia lokalizacja oraz efektowne i komfortowe wyposażenie wnętrza. Biuro powinno być tak urządzone, aby dodawało energii, zachęcało do wybrania ciekawych wakacji, sprzyjało rozmowom i dawało komfort przebywania nawet przez długi czas. Warto już na starcie działalności zadbać o ciekawe, przykuwające uwagę wyposażenie.

5. Czystość na wysoki połysk

Każda firma, której zależy na przyciągnięciu klientów, powinna być również elegancka, czysta i regularnie sprzątana. Warto więc zadbać o wózek do mycia podłóg oraz wszelkie akcesoria i środki czystości, które przydadzą się w utrzymaniu biura w czystości. Chaos, bałagan i co najgorzej brud we wnętrzu raczej nie będą przyciągały klientów, bo kojarzą się z wyjątkowo słabą jakością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *