O czym pamiętać przy pisaniu profesjonalnego mejla w języku angielskim (i nie tylko)?

Zaczekaj! Nie pisz kolejnego maila po angielsku, dopóki tego nie przeczytasz! Blogi, Facebook, Twitter i inne media społecznościowe są niczym szczególnym. Są w końcu przeznaczone dla twoich przyjaciół i rodziny. Ale łatwo jest zapomnieć o jednej rzeczy: o formie profesjonalnych e-maili.

Jeśli zastosujesz się do tych prostych zasad dotyczących profesjonalnych e-maili w języku angielskim, za każdym razem zrobisz dobre wrażenie.

Kiedy wysyłasz e-maila do swojego najlepszego przyjaciela z pracy lub mamy, w 100% możesz być swobodny i nieformalny.

Ale co z tym, kiedy piszesz do:

  • anglojęzycznego szefa

  • nowego międzynarodowego klienta, któremu chcesz zaimponować

  • profesora lub nauczyciela angielskiego

  • menadżer ds. Zasobów Ludzkich o nowej ofercie pracy w firmie anglojęzycznej

  • pracodawcy za granicą o rozmowie kwalifikacyjnej

W każdej z tych sytuacji potrzebny jest profesjonalnie napisany e-mail w języku angielskim.

Dlaczego to jest takie ważne? Twoje e-maile cię reprezentują. To, co mówisz i jak piszesz, daje o tobie wrażenie. Z pewnymi błędami możesz wydawać się niegrzeczny, agresywny lub nawet… głupi. Z innymi możesz wydawać się młodym nastolatkiem lub osobą, która się zbyt spoufala. Ale dzięki profesjonalnej stylistyce e-mailowej będziesz właśnie profesjonalny. I, co najważniejsze, kurs angielski biznesowy warszawa pozwoli Ci być pewnym siebie w wysyłanych e-mailach. Będziesz wtedy czuł się dobrze przy pisaniu ich – bo wiesz, że piszesz świetne, profesjonalne e-maile po angielsku.

Kilka zasad pisania profesjonalnych wiadomości e-mail w języku angielskim

Tak, e-maile są bardziej nieformalne niż listy biznesowe. Ale wciąż istnieją zasady dotyczące profesjonalnego e-maila. Zwłaszcza w anglojęzycznym świecie biznesowym i zawodowym. Etykieta e-mail może zmieniać się z jednej kultury na inną i z jednego języka na inny. Dzisiaj dowiesz się dokładnie, czego potrzebujesz do profesjonalnej wiadomości e-mail napisanej w języku angielskim.

Zawsze używaj tematu

Temat jest pierwszą rzeczą, którą zobaczy czytelnik. Chcesz, aby Twój temat był zwięzły (jasny i krótki). To jest Twoja szansa, aby przyciągnąć uwagę czytelnika. Pomaga też czytelnikowi natychmiast wiedzieć, o czym jest twoja wiadomość.

Bez czytelnego tematu Twój czytelnik może nie być zainteresowany tym, co jest w środku. I możliwe, że tego nie przeczyta.

Przykłady tematów:

  • Data spotkania została zmieniona.

  • Pytanie o konferencję.

  • Czy możemy się spotkać w poniedziałek?

  • Sugestia do prezentacji.

Użyj profesjonalnego powitania

Zawsze zaczynaj od powitania. Jeśli zaczniesz bez powitania, czytelnik natychmiast to zauważy. E-mail bez powitania lub z pozdrowieniami, które są zbyt nieformalne, wydaje się nieuprzejmy i zbyt swobodny. W mejlu unikaj długich, skomplikowanych zdań. Nie pisz kilku długich akapitów.
Używaj punktorów do wyróżnienia ważnych szczegółów lub list.

To pomoże Twojemu czytelnikowi natychmiast zidentyfikować ważne informacje. Większość ludzi jest zajęta i szybko czytają e-maile. Niech więc zdania będą zwięzłe, gramatyka prosta, a akapity krótkie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *